FAQ
Ruilen & retourneren
Hoe retourneer ik goederen?
Instructies voor retourneren
Lees voordat je goederen retourneert ons retourbeleid. Omdat retouren een grote milieu-impact hebben in de vorm van extra CO2-uitstoot, brengen we een retourvergoeding in rekening om het aantal onnodige aankopen en retouren te verminderen. Wij rekenen 6 euro voor de retourkosten wanneer je gebruik maakt van je herroepingsrecht.
- Ga naar ons retourportaal.
- Voer uw bestelnummer in.
- Selecteer als kwestie 'Retourneren'.
- Kies welke producten u wilt retourneren en selecteer een reden.
- Selecteer de verzendmethode voor uw retourzending.
- Ontvangt u per e-mail een retourbon. Print de retourbon en plak hem op het pakket. Geef het pakket af bij de dichtstbijzijnde pakketshop. Vergeet niet om uw spam-postvak te controleren als u geen e-mail met een retourformulier ontvangt.
- Verpak het pakket goed, bij voorkeur in de originele verpakking.
- Klaar!
Houd er rekening mee dat als het kledingstuk niet meer volledig verkoopbaar is, er extra kosten voor waardeverlies in rekening kunnen gebracht.
Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en goedgekeurd , betalen wij u terug op basis van de gewenste vergoeding (cadeaubon of terugbetaling). Vanaf het moment dat ons magazijn uw retourzending heeft ontvangen, kan het 3–5 werkdagen duren voordat deze is verwerkt.
Als u vragen of opmerkingen heeft over uw retourzending of ons retourportaal, neemt u contact op met onze klantenservice en wij helpen u verder.
Instructies voor retourneren met Budbee Home en Box
Goed om te weten: Wanneer u retourneert met Budbee, heeft u geen retourbon nodig. Budbee regelt alles zelf bij het ophalen van het pakket. Omdat retourneren een grote impact heeft op het milieu in de vorm van extra CO2-uitstoot, rekenen wij retourkosten om het aantal onnodige aankopen en retouren terug te dringen. Wij rekenen 6 euro voor de retourkosten wanneer je gebruik maakt van je herroepingsrecht.
- Ga naar ons retourportaal.
- Voer uw bestelnummer in.
- Selecteer als kwestie 'Retourneren'.
- Kies welke producten u wilt retourneren en selecteer een reden.
- Selecteer de verzendmethode voor uw retourzending.
- Verpak het pakket goed, bij voorkeur in de originele verpakking.
Houd er rekening mee dat als het kledingstuk niet meer volledig verkoopbaar is, er extra kosten voor waardeverlies in rekening worden gebracht.
Zodra u uw retour heeft aangemeld, ontvangt u een sms van Budbee. In de tekst staat een link voor het boeken van een retour.
Let op! Als u ervoor kiest om te retourneren met Budbee Home, ontvangt u een melding in de app van Budbee.
7. Klaar!
Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en goedgekeurd, betalen wij u terug op basis van de gewenste vergoeding (cadeaubon of terugbetaling). Vanaf het moment dat ons magazijn uw retourzending heeft ontvangen, kan het 3–5 werkdagen duren voordat deze is verwerkt.
Als u vragen of opmerkingen heeft over uw retourzending of ons retourportaal, neemt u contact op met onze klantenservice en wij helpen u verder.
Hoe kan ik omruilen?
Lees ons omruilbeleid voordat u iets omruilt.
- Ga naar ons omruilportaal.
- Voer uw bestelnummer in.
- Selecteer als kwestie 'Omruilen'.
- Selecteer het betreffende product geldt en geef aan welk product u in ruil daarvoor wilt hebben.
- Vul de reden van de omruil in.
- Selecteer de verzendmethode voor het terugsturen van het product dat u wilt ruilen.
Afhankelijk van uw gekozen verzendmethode:
a) Ontvangt u per e-mail een retourbon; print de bon en plak hem op het pakket. Vervolgens kunt u het pakket inleveren bij de dichtstbijzijnde pakketshop. Vergeet niet om uw spam-postvak te controleren als u de e-mail met het retourformulier niet in uw inbox vindt.
b) Brengt u de e-mail met de QR-code samen met uw pakket naar de pakketshop. Daar wordt de code gescand en wordt een retourbon voor u geprint. - Verpak het pakket goed, bij voorkeur in de originele verpakking.
- Klaar!
Houd er rekening mee dat als het kledingstuk niet meer volledig verkoopbaar is, er extra kosten voor waardeverlies in rekening worden gebracht.
Zodra wij het product dat u wilt omruilen hebben ontvangen en goedgekeurd, versturen wij uw nieuwe bestelling, met daarin het gewenste artikel dat u heeft geselecteerd. Vanaf het moment dat ons magazijn uw vervangende artikel ontvangt, kan het 3–5 werkdagen duren voordat het nieuwe artikel wordt verzonden.
Wanneer uw bestelling met het nieuwe kledingstuk ons magazijn heeft verlaten, ontvangt u per e-mail een leveringsbevestiging met een trackinglink. De e-mail wordt verzonden naar het e-mailadres dat u bij aankoop heeft opgegeven.
Als u vragen of opmerkingen heeft over uw ruilen of ons omruilportaal, neem dan contact op met onze klantenservice en wij helpen u verder.
Instructies voor het omruilen van Budbee Home en Box
Lees ons omruilbeleid voordat u iets omruilt.
- Ga naar ons omruilportaal.
- Voer uw bestelnummer in.
- Selecteer als kwestie 'Omruilen'.
- Selecteer het betreffende product geldt en geef aan welk product u in ruil daarvoor wilt hebben.
- Vul de reden van de omruil in.
- Selecteer de verzendmethode voor het terugsturen van het product dat u wilt ruilen.
- Zodra u uw omruilen heeft aangemeld, ontvangt u een sms van Budbee. In de tekst staat een link voor het boeken van een retour.
Let op! Als u ervoor kiest om te retourneren met Budbee Home, ontvangt u een melding in de app van Budbee. - Verpak het pakket goed, bij voorkeur in de originele verpakking.
- Klaar!
Houd er rekening mee dat als het kledingstuk niet meer volledig verkoopbaar is, er extra kosten voor waardeverlies in rekening worden gebracht.
Zodra wij het product dat u wilt omruilen hebben ontvangen en goedgekeurd, versturen wij uw nieuwe bestelling, met daarin het gewenste artikel dat u heeft geselecteerd. Vanaf het moment dat ons magazijn uw vervangende artikel ontvangt, kan het 3–5 werkdagen duren voordat het nieuwe artikel wordt verzonden.
Wanneer uw bestelling met het nieuwe kledingstuk ons magazijn heeft verlaten, ontvangt u per e-mail een leveringsbevestiging met een trackinglink. De e-mail wordt verzonden naar het e-mailadres dat u bij aankoop heeft opgegeven.
Als u vragen of opmerkingen heeft over uw ruilen of ons omruilportaal, neem dan contact op met onze klantenservice en wij helpen u verder.
Retourzendingen van multi-artikel promoties
Retourzendingen van 2-voor-1 promoties
Gedeeltelijke retourzendingen van een promotie worden niet terugbetaald. Voor een volledige terugbetaling moet je alle in de promotie opgenomen producten terugsturen.
Retournering van sets
Gedeeltelijke retourzendingen van sets die tegen setprijs verkocht zijn worden niet terugbetaald. Voor een volledige terugbetaling moet je het volledige pakket terugsturen.
Retourzendingen van andere promoties
Als je een of meer producten uit een campagnebestelling retourneert, is de korting niet meer geldig op de producten die je kiest te retourneren. Andere kortingen zijn nog steeds geldig op alle producten die je houdt.
Voorbeelden van promotiebestellingen zijn kortingscodes of tijdelijke uitverkoop. Het aanbod vervalt zodra de bestelling geplaatst is en kan niet opnieuw worden ingeroepen.
Wanneer krijg ik mijn geld terug voor een goedgekeurde retourzending?
Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en goedgekeurd, verwerken wij de terugbetaling op basis van uw verzoek (cadeaubon of terugbetaling).
Houd er rekening mee dat het tot 7 werkdagen kan duren voordat de vervoerder uw retourzending bij ons magazijn aflevert. Vanaf het moment dat ons magazijn uw retourzending ontvangt, kan het 3–5 werkdagen duren totdat deze is verwerkt en goedgekeurd.
Retour- en omruilbeleid
Ons doel is dat onze klanten tevreden zijn met de producten die ze bij ons kopen. Als je op onze website bestelt, kun je je aankoop om welke reden dan ook annuleren binnen 30 dagen na ontvangst van het product. Als je besluit je aankoop te annuleren, moet je het product naar ons terugsturen.
Retourneren
Je moet het product onverwijld en niet later dan 30 dagen na ontvangst van de bestelling opsturen. Wij rekenen 6 EUR retourkosten bij het retourneren van uw geld voor een goedgekeurde retourzending.
Voor een volledige terugbetaling alle geretourneerde producten in hun oorspronkelijke staat moeten zijn, inclusief labels en verpakking, enz. Ondergoed wordt niet aanvaard als de etiketten verwijderd zijn of het zegel verbroken is.
Campagnebestelling
Als je een of meer producten uit een campagnebestelling retourneert, is de korting niet meer geldig op de producten die je kiest te retourneren. Andere kortingen zijn nog steeds geldig op alle producten die je houdt.
Omruilingen
Als u een retourzending en een omruil in hetzelfde pakket wilt terugsturen, moet u contact opnemen met onze klantenservice. Wij helpen u dan verder.
Merk op dat voor een volledige terugbetaling alle geretourneerde producten in hun oorspronkelijke staat moeten zijn, inclusief labels en verpakking, enz.
Klachten
Hoe dien ik een klacht in?
Mocht u een defect product ontvangen of gaat uw product tijdens gebruik kapot door een fabricagefout, dan willen wij u uiteraard zo snel mogelijk helpen.
Als consument moet u binnen een redelijke termijn klagen over een gebrek, zodra u het gebrek ontdekt. Volgens de consumentenkoopwet bedraagt een redelijke termijn twee maanden.
Als u een klacht wilt indienen, volgt u de onderstaande stappen.
- Ga naar ons klachtenportaal.
- Voer uw bestelnummer in.
- Selecteer als kwestie 'Klacht'.
- Kies over welk product u wilt klagen en wat de reden van de klacht is, en voeg foto's toe van het defecte artikel.
- Selecteer vervolgens de gewenste vergoeding (nieuw artikel, cadeaubon of terugbetaling).
- Zodra onze klantenservice uw klacht heeft afgehandeld en goedgekeurd, ontvangt u de gewenste vergoeding (doorgaans binnen 2–5 werkdagen).
- Klaar!
Als u vragen of opmerkingen heeft over uw retourzending of ons retourportaal, neemt u contact op met onze klantenservice en wij helpen u verder.
Wanneer krijg ik een terugbetaling bij een goedgekeurde garantieaanvraag?
Zodra onze klantenservice uw klacht heeft afgehandeld en goedgekeurd, ontvangt u de gewenste vergoeding (doorgaans binnen 2–5 werkdagen).
Leveringen & bestellingen
Hoe kan ik mijn pakket volgen?
Als je bestelling ons magazijn heeft verlaten, sturen we je een verzendbevestiging met een link naar het e-mailadres dat je bij je aankoop hebt opgegeven. Controleer ook je spamfolder, soms kan de mail daar terechtkomen.
Budbee: u kunt de levering volgen via de Budbee-app. Als u andere vragen heeft over de levering van het pakket of als u geen bericht heeft gehad over de aankomst, dan raden wij u aan contact op te nemen met de klantenservice van Budbee.
Heb je geen mail ontvangen? Neem dan hier contact op met onze klantenservice!
Wat gebeurt er als ik mijn pakket niet afhaal?
Ik heb geen leveringsbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?
Neem onmiddellijk contact op met onze klantenservice
als er een product ontbreekt of als je een verkeerd product hebt ontvangen in je bestelling, en geef de volgende informatie door:
- E-mailadres waarop je aankoop geregistreerd staat
- Bestelnummer
- Klantnaam
- De productnaam van het ontbrekende product en/of de productnaam van het verkeerde product.
Onze klantenservice neemt zo snel mogelijk contact met je op.
Ik heb geen bestelbevestiging gekregen
Als je een bestelling hebt geplaatst en geen bestelbevestiging hebt ontvangen, willen we je eerst verzoeken om je spamfolder te controleren, want soms kan de mail daar terechtkomen. Als je ook daar geen bestelbevestiging vindt, verzoeken we je contact op te nemen met onze klantenservice met de volgende gegevens:
- E-mailadres waarop de aankoop geregistreerd werd
- Klantnaam
- Informatie over de niet ontvangen bestelbevestiging
Producten
Wat is seamless?
Seamless is een manier om kledingstukken te maken. Deze worden vaak gebreid in een cirkel om het aantal naden te beperken het de hoeveelheid stofresten te verminderen. Lees meer over naadloos in ons blog!
Wat is Sweattech™?
De door ons ontwikkelde formule Sweattech™ is ontworpen om vocht en transpiratie af te voeren van het lichaam naar het kledingstuk waar het verdampt. Zo blijf je droog en comfortabel tijdens je work-out.
Hoe onderhoud ik mijn ICIW-kleding?
Wil je meer leren over hoe je jouw ICIW-kledingstukken moet verzorgen? Klik hier voor onze kledingonderhoudsgids.
Weet je niet zeker hoe je een bepaald kledingstuk moet wassen? Kijk onder specificaties op de productpagina om de wasinstructies te vinden.
Hoe wordt de kleding gemaakt?
We produceren onze kleding zowel in Europa als in Azië en werken nauw samen met onze leveranciers om ervoor te zorgen dat ze onze Gedragscode naleven en hoge sociale en milieunormen hanteren. In de loop van 2022 zullen we een groter deel van onze productie van Azië naar Europa verplaatsen, terwijl we onze samenwerking met onze bestaande leveranciers voortzetten om ervoor te zorgen dat we ons samen blijven verbeteren.
De producten worden dan van de fabrieken naar ons magazijn in Zweden verscheept, meestal per trein en boot, maar soms ook per vliegtuig en over de weg als dat nodig is. Ons doel is het aandeel van luchtvervoer tegen 2025 terug te brengen tot 2% van het totale vervoer.
Als je meer wilt weten over onze producten, de productie, of het transport vanuit een duurzaamheidsperspectief kun je hier meer lezen.
Maattabel - Dames
Klik hier om onze damesmaattabel te zien.
Maattabel - Heren
Klik hier om onze herenmaattabel te zien.
Betaling
Welke betaalmethoden gebruiken jullie?
We bieden de volgende betaalmethoden aan via Klarna:
- Factuur, eerst ontvangen en dan betalen
- Direct betalen via je bank met internetbankieren
- Betalen per creditcard
- Betalen in termijnen
Op de website van Klarna kun je meer lezen over de algemene voorwaarden en eventuele extra kosten.
Mijn kortingscode werkt niet?
Mijn kortingscode werkt niet? Werkt een kortingscode niet? Dit kan verschillende oorzaken hebben:
- Kortingscodes kunnen niet worden gecombineerd en er kan daarom maar één korting tegelijk gebruikt worden.
- Je kunt geen kortingscode gebruiken voor producten die al afgeprijsd zijn.
- Als er nog een oude kortingscode ingevoerd is en je wilt dit wijzigen, dan moet je je cookies/geschiedenis wissen en de pagina opnieuw laden.
- Vergeet niet om op “OK” te klikken om je kortingscode te activeren.
- Het kan gebeuren dat je op een pagina terecht bent gekomen van een land waar je code niet actief is. Controleer of je het juiste land hebt geselecteerd in het keuzemenu dat je in het menu aan de linkerkant kunt vinden.
Mocht geen van bovenstaande oorzaken van toepassing zijn, dan vragen we je hier contact op te nemen met onze klantenservice.
Cadeaukaarten
Hoe betaal ik met een cadeaukaart?
Om een cadeaukaart te gebruiken, typ je de cadeaukaartcode in het vakje kortingscode bij het afrekenen.
Hoe lang duurt het tot een cadeaukaart vervalt?
Cadeaukaarten zijn een jaar geldig vanaf de datum van uitgifte.
Inloggen
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe krijg ik een nieuwe?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten – Wat moet ik doen? Ben je je wachtwoord vergeten? Geen probleem, klik op onderstaande link om je wachtwoord te resetten.
Wachtwoord vergeten
Hoe kan ik inloggen?
Om in te loggen, klik je op de pictogram bovenaan de pagina. Je gebruikersnaam is het e-mailadres dat je gebruikte bij je aankoop.
Je wachtwoord vergeten? Klik hier.
Wat kan ik vinden op Mijn Pagina's?
Je vindt daar je bestellingen, voorraadmeldingen, cadeaukaarten en wensenlijsten. Op Mijn Pagina's kun je ook een retourzending aanmelden.